SzkolenieTrening DietetykaSkładniki diety młodego piłkarza Powrót

Trening Dietetyka

Składniki diety młodego piłkarza

 01 / 04 / 13 Autor: PZPN
Składniki diety młodego piłkarza

Jak należy komponować dietę młodego piłkarza? Jakie składniki powinny się w niej znaleźć? Jakie dania najlepiej spożywać, a jakich unikać? – Podstawą diety sportowca powinny być węglowodany – powiedziała Extratime.tvp.pl Jagoda Podkowska, dietetyk w Centrum Rehabilitacji Sportowej. 


– Przed treningiem najlepiej jest przyjmować węglowodany złożone: kaszę, pieczywo pełnoziarniste, makarony, a także płatki owsiane – zaznacza na wstępie Podkowska. – Z kolei w trakcie treningu i po nim najlepiej byłoby, gdyby piłkarze przyjmowali węglowodany proste, czyli cukry proste, które są zawarte w owocach i naturalnych substancjach słodzących – dodaje.
 
 Kolejnym głównym składnikiem są białka – są one kluczowe dla potreningowej regeneracji mięśni. –Bardzo dobrym posiłkiem, który można spożyć w okresie od pół godziny do godziny po zajęciach, jest koktajl na bazie jogurtu lub kefiru, połączonego z owocami, orzechami i nasionami, które będą dodatkowo źródłem zdrowych tłuszczów – poleca pani dietetyk.

Więcej na extratime.tvp.pl To jest Twój czas – czas futbolu!

Regulamin Newslettera
pobieranie strony...
Newsletter - zapisz się!
regulamin
Zapisz się