SzkolenieTrening DietetykaIle wody powinni pić młodzi piłkarze podczas treningu? Powrót

Trening Dietetyka

Ile wody powinni pić młodzi piłkarze podczas treningu?

 08 / 02 / 13 Autor: PZPN
Ile wody powinni pić młodzi piłkarze podczas treningu?

Spożywanie płynów w trakcie treningu i po nim jest bardzo istotne. Jagoda Podkowska, dietetyk sportowy, specjalnie Extratime.tvp.pl przedstawiła najważniejsze zasady, o których nie powinni zapominać młodzi piłkarze podczas aktywnego wysiłku fizycznego. 


W trakcie aktywności fizycznej dzieci powinny wypijać około pół do jednej szklanki wody co 15-20 minut – podkreśla dietetyk Jagoda Podkowska. U dzieci często poczucie potrzeby wypicia płynu jest zaburzone. Po pierwsze, dzieci o tym nie myślą, a po drugie, adrenalina podczas treningu nie dopuszcza do takiej możliwości, żeby robiły sobie przerwę na popijanie. Bardzo istotne więc jest to, żeby trenerzy uwzględniali przerwy na spożywanie płynów w trakcie zajęć.

Istotną kwestią jest także dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości płynów od razu po zajęciach. Zwłaszcza, jeżeli w trakcie jego trwania zapominało się o uzupełnieniu wody. Nie wszyscy jednak lubią smak wody lub po pewnym czasie mają jej dosyć. Wówczas bardzo dobrym rozwiązaniem jest picie rozcieńczonych soków owocowych albo napojów izotonicznych, które pełnią bardzo dobrą rolę w trakcie treningu.

Należy także pamiętać o tym, że picie wody powinno było przyjemnością. Nie należy również zapominać o spożywaniu napojów z dodatkiem kofeiny. – To nie jest dobre rozwiązanie dla dzieci i młodych sportowców. Mogą prowadzić do negatywnych efektów w trakcie treningów, szybkiego przemęczenia i odwodnienia. To są napoje przeznaczone dla dużo starszych zawodników- zaznacza dietetyk. 

Więcej na http://extratime.tvp.pl To jest Twój czas – czas futbolu!

Regulamin Newslettera
pobieranie strony...
Newsletter - zapisz się!
regulamin
Zapisz się